Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrhové podmínky pro polygon specializovaný na autonomní vozidla
Trhlík, Tomáš ; Mazáč, Jan (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je rešerše stavajících polygonů sloužících pro testování autonomních vozidel, a to jak z pohledu technologie vozovek, tak z projekčního hlediska. V práci je zmíněno 9 nejvýznamějších světových testovacích polygonů a jejich popis návrhových parametrů. Jsou zde popsány jednotlivé stupně automatizací od zahraničních organizací zabývajících se výzkumem a vývojem v automobilovém průmyslu. Dále jsou popsány základní pokročilé systémy asistence řidiče, konektivita mezi vozidly a infrastrukturou. A také zhodnocení stávajících letištních ploch pro testování autonomních vozidel.
Lightweight Self-Steering Model Vehicle
Kubový, Matej ; Šimek, Václav (oponent) ; Bidlo, Michal (vedoucí práce)
The main goal of this bachelor's thesis is to design and implement a model vehicle of reduced complexity with self-steering capabilities using commonly available components. The main part of the solution consists of a LEGO kit with the addition of the Raspberry Pi computing platform. The movement of the vehicle along the navigation line is ensured by the image processing from the built-in camera. It has been possible to create a system consisting of easily accessible and inexpensive components that can move autonomously in area. The result of this thesis is also a demonstration of the image processing and evaluation of experiments focused on functionality verification.
Use of GPS in the Car Industry Oriented on Self-driving Vehicles
Gróf, Marko ; Sedláček, Pavel (oponent) ; Šedrlová, Magdalena (vedoucí práce)
This bachelor thesis focuses on the use of GPS in the automotive industry with a focus on unmanned vehicles. The aim was mainly to approach the GPS system but also other temporary systems, and to describe and characterize autonomous vehicles and all the hardware and software they use. The first half of the work characterizes the GPS in great detail so that the reader gets to know how the navigation system works. In the second part of this work, the reader will learn about autonomous vehicles, to which levels we divide them and which systems are used. Reader will also learn the advantages and disadvantages of these vehicles, the main differences between today's cars and autonomous cars. At the end of this work is intelligent transport and its benefits, but also a insight into the future of transport and vehicles.
Virtuální testování autonomních vozidel
Matušková, Lucie ; Fojtášek, Jan (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá virtuálnímu testování autonomních vozidel. V teoretické části je popsáno autonomní vozidlo, problematika testování autonomních vozidel. Dále je práce zaměřena na popis softwarů ADAMS Car a Virtual test drive. Virtual test drive je popisován z největší části, protože obsahuje i praktickou část práce, kterou je práce se softwarem.
Use of GPS in the Car Industry Oriented on Self-driving Vehicles
Gróf, Marko ; Sedláček, Pavel (oponent) ; Šedrlová, Magdalena (vedoucí práce)
This bachelor thesis focuses on the use of GPS in the automotive industry with a focus on unmanned vehicles. The aim was mainly to approach the GPS system but also other temporary systems, and to describe and characterize autonomous vehicles and all the hardware and software they use. The first half of the work characterizes the GPS in great detail so that the reader gets to know how the navigation system works. In the second part of this work, the reader will learn about autonomous vehicles, to which levels we divide them and which systems are used. Reader will also learn the advantages and disadvantages of these vehicles, the main differences between today's cars and autonomous cars. At the end of this work is intelligent transport and its benefits, but also a insight into the future of transport and vehicles.
Výpočetní model řízení a chování samočinně řízeného vozidla
Kužela, Michal ; Bidlo, Michal (oponent) ; Strnadel, Josef (vedoucí práce)
Cílem této práce je zdokumentovat informace týkající se autonomních vozidel a na jejich základě vytvořit a implementovat model autonomního vozidla. Následně provést analýzu chování tohoto modelu za různých podmínek. Zvolený problém jsem řešil pomocí jazyku JavaScript, frameworku Electron a Node.JS. Model se skládá ze dvou částí. První část modelu je samotné vozidlo reprezentované především fyzikálními vzorci. Druhá část modelu jsou senzory detekující překážky za pomoci algoritmu založeného na průsečíku přímek. Okolí modelovaného systému vozidla má stochastické parametry. Vytvořené řešení umožňuje simulovat chování modelu. Probíhající simulaci je možné vizualizovat a také analyzovat výsledky za užití pomocného nástroje vytvořeného k tomuto účelu. Na základě získaných dat lze porovnat chování modelu za různého počasí a stanovených rychlostních omezení.
Senzorika pro autonomní vozidla - rešerše
Macejka, Kamil ; Krejsa, Jiří (oponent) ; Věchet, Stanislav (vedoucí práce)
Táto bakalárska práca je zameraná na aktuálne trendy a hardvérové riešenia v oblasti autonómnych vozidiel (AV). V úvodnej časti je uvedená definícia AV a tiež rozdelenie úrovní autonómie podľa niekoľkých kritérií. Nasleduje stručný prehľad počiatkov a historického vývoja AV a zoznámenie s jednotlivými senzormi potrebnými pre ich prevádzkovanie. Ďalej sú popísané AV vytvorené v rámci súťaží DARPA Grand Challenge, ktorými sa inšpirujú aj dnešné spoločnosti. Nasledujúca kapitola popisuje firmy s vedúcim postavením v oblasti vývoja AV, ich prístupy k voľbe a umiestneniu senzorov ako aj ich hlavné ciele. Ďalšia kapitola sa zaoberá popisom možných aplikácií AV a prehľadom súčasných pilotných projektov slúžiacich na realizáciu týchto aplikácií. V poslednej časti sú poznatky z tejto rešerše využité na návrh vlastného experimentálneho AV.
Systém sledování trasy pro autonomní vozidlo
Molčány, Peter ; Macho, Tomáš (oponent) ; Petyovský, Petr (vedoucí práce)
Cieľom tejto bakalárskej práce je navrhnúť a zostrojiť systém sledovania trasy autonómnym vozidlom. V prvej časti práce sa zaoberáme hardvérovým návrhom a konštrukciou vozidla. Vyberáme vhodný typ prisvetlenia scény. Vyberáme vhodný komunikačný prostriedok pre komunikáciu s PC. Druhá časť sa zaoberá ovládacím softvérom, ktorý je dostupný pre PC aj pre platformu Android a tiež softvérom určeným pre vozidlo. Navrhujeme algoritmy detekcie vodiacej značky a algoritmy pre riadenie vozidla. Meriame rýchlosť vozidla a dostupné informácie používame pri riadení vozidla. V záverečnej časti vyhodnotíme dosiahnuté výsledky.
New Technologies in Transportation
Šimon, Daniel ; Rujbrová, Šárka (oponent) ; Smutný, Milan (vedoucí práce)
Electric vehicle is a better replacement of internal combustion vehicle, while maintaining its purpose. An electric vehicle offers enhancements in power, it can produce maximum power in seconds, without the need for transmission, minimizing losses in power. A simple design of its engine with single movable part reduces maintenance costs and overall wear and tear. Internal combustion vehicle's 38% thermal efficiency, when compared to 90% energy conversion efficiency. showing dominance of electric vehicle in terms of power and engine capabilities. It is known that internal combustion vehicles are polluting environment with their combustion process, producing 67 tons of CO2 emissions per life cycle of the vehicle, in comparison to electric vehicle that does not directly produce any CO2 emissions, its manufacturing and upstream emissions are 50% lower. Depending on cleaner sources of the energy, emissions can be lowered by more than 300% per life cycle of vehicle by replacing polluting heat power plants with cleaner energy generation solutions. In terms of safety in transportation since 2001 European union recorded more than 50% reduction in causalities on the roads with enforcement of advanced driver assistance systems. It tends to further reduce these causalities by testing and implementing new systems (eCall, collision avoidance systems,…). With advanced driver assistance systems society is only few years from first autonomous vehicles that can improve way of transportation we know now. Limited by their own security, technological faults and law liability.
Vozítko pro mapování malých nebo špatně dostupných prostor
Koupý, Pavel ; Veľas, Martin (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
Práce popisuje výrobu robotického vozítka pro vzdálené mapování malých prostor. Výroba zahrnuje návrh mechanické konstrukce, elektroniky a implementaci rozhraní poskytujícího sadu nástrojů jako je vzdálené ovládání, snímání kamery nebo autonomní prohledávání místností.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 30 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.